Google Ads

Annonsering via Google gör det möjligt att nå rätt målgrupper på flera olika sätt. Tjänsten heter Google Ads och gör det möjligt för både små och stora företag att annonsera effektivt.

Det finns många fördelar med att använda just Google Ads (tidigare Adwords) som en marknadsföringskanal. Dels är det lätt att fånga potentiella kunder som befinner sig i slutet av sin köpprocess. Vissa sökord och sökfraser är starkt kopplade till ett köpbehov. Att då finnas med och synas längst upp i sökresultatet gör att man kan skaffa kunder ganska enkelt.

Den andra fördelen vi tycker om är att den ekonomiska tröskeln för att komma igång är låg. Till skillnad mot traditionella medier som TV, radio eller tidningar behöver man inte avsätta flera tusentals kronor i en reklambudget.

Man kan prova Google Ads för under 1000-lappen och kan även få ett startbidrag som ny kund. Så varför behövs det specialiserade konsulter?

Det är lätt att komma igång med Google Ads, men det kräver en hel del kunskap för att sätta upp en bra struktur i annonskontot. Annonsering handlar mycket om att optimera mot rätt målgrupp, följa upp och se till att bästa möjliga avkastning uppnås.

Vi har den kunskap som krävs för att kunna lägga upp, utvärdera och optimera annonskampanjer. Mycket av vår erfarenhet har vi dessutom samlat på oss under de många år vi köpt annonsering för egna sajter.

Möt din Google Ads partner i Umeå eller Sundsvall

Om du känner att Google Ads är något som du och ditt företag borde använda eller få hjälp med, ta då kontakt med någon av oss. Du kan antingen maila eller ringa oss för en kortare konsultation. Vill du träffas finns vi både i Umeå och i Sundsvall.