Google Adwords (SEM)

Search Engine Marketing, förkortat SEM, är ett samlingsnamn för den typ av marknadsföring som görs genom sökmotorer. I Sverige är det framför allt Google som är den sökmotor som används. Googles tjänst för annonser kallas för Google Adwords.

Det finns många fördelar med att använda just Adwords som en marknadsföringskanal. Dels är det lätt att fånga potentiella kunder som befinner sig i slutet av sin köpprocess. Vissa sökord och sökfraser är starkt kopplade till ett köpbehov. Att då finnas med och synas längst upp i sökresultatet gör att man kan skaffa kunder ganska enkelt.

Den andra fördelen vi tycker om är att tröskeln för att komma igång är ganska låg. Till skillnad mot traditionella medier som TV, radio eller tidningar behöver man inte avsätta flera tusentals kronor i en reklambudget. Man kan prova Google Adwords för under 1000-lappen och kan även få ett startbidrag som ny Adwords-kund.

GetWebbed är certifierade inom Google Adwords

Vi har gått Googles senaste kurser och erhållit certifiering för Adwords. Det innebär att vi har den kunskap som krävs för att kunna lägga upp, utvärdera och optimera annonskampanjer. Mycket av vår erfarenhet har vi samlat på oss under många år då vi köpt annonsering för våra egna sajter.

Certifieringen är ett kvitto på att vår kunskap är aktuell och att vi därmed kan hantera andra företags Adwords-konton. Certifikatet måste förnyas en gång per år och för att få vara Google Partner måste man ha minst två anställda som blivit godkända.

Möt din Google Adwords Partner i Umeå eller Sundsvall

Om du känner att Google Adwords är något som du och ditt företag borde använda eller få hjälp med, ta då kontakt med någon av oss. Du kan antingen maila eller ringa oss för enklare konsultation. Vill du träffas finns vi både i Umeå och i Sundsvall.